"Beer googles" adevăr sau mit

De ce alcoolul ne face sa ii consideram pe ceilanti mai atragatori ?


     "Beer googles", fenomenul folosit pentru a explica cum cateva pahare de alcool sunt suficiente pentru a transforma o fata "stearsa" intr-o Ileana Cosanzeana sau Fat Frumos, a fost explicat de un grup de cercetatori britanici.
      Potrivit dr. Amanda Ellison, cercetatoare in cadrul Universitatii Durham, barbatii si femeile nu se vad diferit unii de altii dupa ce consuma alcool. "Continuam sa ii vedem pe ceilanti asa cum sunt, nu ne imaginam nici o transformare fizica, ci doar mai multa dorinta".
      Noua ei carte "Getting Your Head Around the Brain" explica faptul ca partea din creier care ne incurajeaza sa ne imperechem continua sa functioneze indiferent cat alcool am consuma. "Zona din creier care ne face sa ne dorim sa ne imperechem continua sa functioneze, ceia ce inseamna ca barbatii inca pot estima cat de atragatori, din punct de vedere vizual, sunt ceilanti", a declarat dr. A. Ellison.
     Cu toate acestea, consumul de alcool dezactiveaza senzatia din creier care ne opreste sa reactionam la impulsuri. Cand nu consumam alcool, avem tendinta de a fii selectivi cu privire la alegerea partenerilor. "In actiunile de cautare a partenerilor cantarim constant informatii legate de personalitate si aspect fizic". De asemenea femeile sunt si mai selective cand vine vorba de alegerea partenerului si asta din cauza riscului de a ramane insarcinate. Pana in anii '70, femeile au fost constiente de potentialele reprecursiuni ale unei aventuri de o noapte, dar acum cand exista metode de contraceptive mai bune si consumul de alcool este mai mare femeile sunt la fel de deschise ca si barbatii in ceia ce priveste posibilitatea de o aventura.   
     Ceea ce este si mai interesant, este faptul ca cei care beneficiaza cel mai mult de pe urma senzatiei create de consumul de alcool este cel care bea, tocmai pentru ca bautura il poate face sa se considere mai atragator


     Un studiu efectuat anul trecut intr-un bar din Franta, in randul a 19 persoane (barbati si femei), acestia au fost rugati sa spuna cat de cat de bine cred ca arata si sa sufle intr-o fiola, cu cat se imbatau mai tare cu atat se credeau mai atragatori. 
     In cadru celui de-al doilea experiment, au fost informati ca participa la o degustare pentru lansarea unei bauturi alcolice, 86 de barbati tineri au consumat varianta cu alcool sau fara a acesteia, fara sa stie ca au fost impartiti astfel. Dupa o scurta pauza dupa ce au consumat bautura alcoolica participantii au filmat "o reclama" pentru bautura si au fost rugati sa se uite la inregistrare si sa spuna cum li se pare ca arata. Toti cei care credeau ca au consumat alcool, chiar daca nu toti bause alcool si-au dat note mai mari decat ceilanti.   
     Cercetatori au considerat ca amintirile cu vedete de cinema filmate la pahar ii fac pe oameni sa asocieze bautura cu un aspect atragator si sa ajuns la concluzia ca este deajuns ca individul sa creada ca a baut pentru a se considera mai atragator.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu